18 juli 2010 - lycklig!

Idag fick Quattro ett pass i ridhuset. Han kändes jätte fin, tog tid på mig med framridningen och gjorde mycke avsaktningar och serpentiner. Han frustade och verkade väldigt nöjd med arbetet. Gjorde även lite skänkelvikningar genom att skära av hörnen, ( en av mina favorit övningar ). Sedan gick jag över i galoppen började med snälla serpentiner och när jag fick i hop honom gjorde jag de rätta vägarna och han var så duktig. Gjorde därefter lite byten först på diagonalerna rena till vänster och ett efter till höger. Bytte därför linje och gick in på serpentinerna och fokuserade extra på rakriktningen, rena direkt. Sen gick jag tillbaka och provade ett på diagonalen till höger igen och de var nog de bästa någonsin. Tänk vad lite rakriktning kan göra! Imorgon har Ludde lovat att hjälpa mig får se om vi får till det då med. Kram Issa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback