4 maj 2010 - Utv och programridning

Idag blev inte ridningen som jag planerade. Planen från början var att Q skulle få ut i skogen och snurra runt lite.
Så jag planerade in honom till eftermiddagen, men när Ludde kom med sig dagsplanering sprack de.
Vi hade utvecklingssamtal hon och jag. Där vi la upp ett schema för Q och pratade om framtiden.

Sedan skulle igentligen Sissel med till Lussan men Ludde skulle iväg till Adelsö direkt efter Lussan träningen så jag var tvungen att köra hem Cobra.
Sissel åkte före mig bort till Adelsö så jag åkte med
Elinor och Emelie dit, och Clas som körde förstås. De var så duktiga, de red nämnligen program ridning för Roger Olsson. 

Upplägget för Q och mig kommer vara; 
  • 1 dag/veckan bara låg form
  • 1 dag/veckan programslingor (tävlingssessångs tid)
  • 1 dag/veckan ut
  • 1 dag/veckan Sits och balans
  • 1 dag/veckan vila
Punkterna kommer att finna på olika dagar beroende på om de är tävling eller tränings vecka såklar.

Sedan har vi pratat svaga och starka sidor samt vad han ska lära sig och vad som ska förbättras.

Missade ju att berätt att Quattro istället blev tömkörd av Sissel. De hade gått jätte bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback