Tävlingar i Falun..

I helgen har vi varit nere i Falun och tävlat.. Vi red två Msv B:4 en på lördagen och en på Söndagen.

Lördag:
Red fram på förmiddagen, han kändes lite spänd och låg på lite väl mycket så jag gjorde övergångar och tempoväxlingar tills jag tyckte att han fokuserade på mig mer än allting runt omkring.. ca 30 min effektiv tidning.
Sedan vid halv 2 hade vi våran starttid. Klättrade upp på honom 30 min innan start och la honom i en låg rund form och gjorde skolor och skänkelvikningar för att få honom lite kvik för skänklarna.
Inne på banan sen upplevde jag honom som tittig för första gången.. Fick då lite problem att få honom att vänta på mig. Ritten resulterade i en 3e plats med samma poäng som 2an på 65,0% Fick några onödiga missar pga att jag blir mer bromsande när han går iväg än att jag tar vara på det och rider ur det istället, men det är de jag får träna vidare på..

Söndag:
På söndagen provade jag med en längre framridning effektiv ridning ca 40 min. Qu känndes riktigt mjuk och fin redan från start gjorde övergångar och tempoväxlingar innan de var våran tur att komma in på banan.

Väl inne på banan var det precis som om Qu sa åt mig att nu kör vi. Tror inte att han har gått så bra på tävling någongång förut. Fick en större miss men annars var allt godkänt, tror dock att dommaren låg lite lägre i procenten på söndagen. Vi lyckades få samma poäng som dagen innan 299p 65% vilket ledde till en andra plats bara ett poäng ifrån segraren.

Kommer innom kort lägga ut bilder från helgen också.

Kommentarer
Postat av: Elinore

SV: åh tack själv issa :D det var jätte roligt att träffa dig! har saknat dig :D pussokram

Postat av: Fia

Kul! Grattis till fina procent och placeringar :)

2011-07-29 @ 08:47:53
URL: http://miaochfia.blogg.se/
Postat av: Elinore

åh ja vill du göra det :D [email protected] :D taack :D

2011-07-31 @ 18:46:12
URL: http://etraningsdagbok.blogg.se/
Postat av: Emma

sv: Haha tack! :D Det får du ta och göra! Hon växer som ogräs den "lilla" hästen! ;) kram!

2011-08-09 @ 16:59:55
URL: http://dressyremma.blogg.se/
Postat av: Elinore

SV: ååhh tack issa :D du måste uppdatera lite mer nu tycker jag ;) :D

2011-08-18 @ 21:52:43
URL: http://etraningsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback