"En vanlig dag"

Mia har startat upp med lite hjälp rubriker. Vi kör på "En vanlig dag"

Min dag startar 06,00. Då kliver jag upp, borstar tänderna och ger hundarna mat.
När jag går ut till stallet vid 6,30 tar jag med hundarna ut och släpper in dem i hundkojjan. Sedan går jag till stallet och ger hästarna mat och släpper ut dem.
Ca 6,50 är jag inne igen och stutsar in i duschen för att göra mig klar för jobbet som jag ska vara på till 7,30..
Jobb 1 är på Sundsvalls sjukhus mellan 7,30-11,30 sedan åker jag vidare ner till jobb 2 som varar 12,30-16,30 på Nacksta hälsocentral. Då har jag en timme på mig att äta lunch och åka ner till Nacksta.

När jag slutar jobbet sedan har jag mina eftermiddags aktiviteter oftast en el två lektioner innan jag spidar hemöver för snabb middag och ridning på förnärvarande bara Qu. Kommer oftast in vid 10 halv 11 dessa dagar och då landar jag direkt i sängen.

Detta är mina vanligaste dagar har jag inte lektioner eller om Qu rids av min hjälpreda Emilia har jag lite kvalitets tid med sambon och hundarna.

Vintern brukar vara lite lugnare då jag försöker ha mindre lektioner för att inte behöva rida när det är becksvart ute. Sedan vintertid startar jag mornarna tidigare eftersom jag har fler hästar och mer täcken som ska av/på så då tar det ju längre tid..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback