Två Ia dagar!

Så var ännu två träningsdagar för Ia över. Den här gången fick båda hästarna gå två pass var.
 
Ladie skötte sig väldigt fin båda dagarna, vi jobbar just nu på eftergiften på tyglarna då hon har fått lite svårt att acceptera att jag kräver lite av henne genom tygeln. Vi får jobba vidare på de för att kunna komma till lite mer ridning i galoppen som för det mesta bara går fort. Traven är fin på henne nu. Så nu blir det mycket övergångar på hennes träningsschema.
 
Quattro jobbar på, vi har fått lite oflyt med galoppen igen men traven fungerar fint nu.
Vi jobbade vändigt mycket galopp just därför och jag måste lära min ryggmärg att inte göra allt för svårt för mig.
Hittade en ny knapp när det gäller serierna men det jan ju ändras till imorgon om jag känner Qu rätt.
 
Planen resten av veckan blir skrittning av Qu idag och med Ladie om jag har något sällsakap.
Fredag vilar Ladie och Quattro går ett lättare pass i ridhuset. Sedan åker vi ner till Edsbyn igen för Mattias träning lör och sön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback