27 april 2010 - Varmt

Igår joggade jag Quattro på ute banan, han var spänd och lite olydig så vi tränade lydnaden genom övergångar och tempoväxlingar.

Idag har vi fått hjälp av Ludde. Även idag red vi ute på ridbanan. Q var duktig han är väldigt intresserad av allt som händer runt om kring så det gäller att visa honom att det är jag som är tryggheten och att det är mig han ska lyssna på.
I traven red vi skänkelvikningar och växlade formen från låg och rund till lite högre arbets form, bra övningar för att så uppmärksamheten va en nyfiken Q.
Galoppen är min personliga akilles häl med Q men idag höll den ihop riktigt bra och vi arbetade med kvaliten på den med hjälp av att minska och öka den i storlek. Vi gjorde även ett byte åt varje håll, rena men ett efter hjälpen. Vi hoppas och tror att bytena kommer vara säkra innom de närmasta månaderna.



Ni får gärna lämna lite tips på vad jag ska berätta och om det är något annat ni vill att jag ska skriva om i bloggen!

Kram Issa!

Kommentarer
Postat av: Elinore

SV: hahah är det eran bil? :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback