3 januari 2011 - nytt år nytt startskott

Nu tänkte jag dra igång med bloggandet igen. Sedan jag skrev sist har det hänt endel, jag har lämnat Stockholm och flyttat hem till Sundsvall igen efter ett väldigt lärorikt år hos Louise "Ludde" Crafoord Hofmann. Under min tid hos Ludde har jag praktiserat som dressyr elev vilket har gjort att jag har fått mycket hjälp med ridningen framför allt med min egen häst Quattro men också med andra hästar som jag har fått möjlighet att rida. Sedan i augusti har jag också arbetat på en ridskola i Stockholm, där fick jag möjligheten att lära mig instruera en hel grupp vilket kan vara svårare än man tror. Quattro har också gjort stora framsteg under det här året, vi har tävlat endel svårare lätt A klasser med fullt godkända resultat och även debuterat en msv B på en programridning med godkänt resultat. Målet i vinter nu blir att fortsätta arbeta på styrkan så att vi i mars när säsongen drar igång kunna starta msv B. Tanken med bloggen nu är att jag för min egen skull ska hålla lite koll på utvecklingen och vilka övningar vi använt oss av på träningarna för att veta vad som passar oss som ekipage bäst. Självklart får ni gärna komma med frågor och idéer om ni kommer på något. Kram Issa!!

Kommentarer
Postat av: Elinore - Dressyrblogg

Äntligen issa :D jag har väntat haha :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback