Sonny träning..

Igår fick Qu nya skor. Han fick vila för att han var på sånt otroligt dåligt humör.. Han kan ju vara lite så den där grabben så märker man att han inte är på humör är det lika bra att låta honom vara..

Det blev träning ändå nu i veckan.. Sonny Åkerström kommer upp som månads tränare för Härnösands ridklubb och är snäll att hjälpa några av oss Sundsvalls ryttare med så 22,30-23,00 rider jag och Qu på hemma ridbanan på fredag och 10,15 till 10,45 rider vi på lördag..
Sonny är C-tränare i dressyr och verksam i Skåne. Sonny tävlar själv svårklass dressyr och tränar många ekipage som tävlar från LC upp till de högre klasserna. Han är även dressyrdomare till Msv B och dömer regelbundet. Sonny har även erfarenhet av att arbeta och driva en ridskola då han tidigare har arbetat i 9 år på två olika ridskolor i Stockholmsområdet.

Jag har tränat för Sonny vid två tillfällen tidigare. Det jag gillar med Sonnys träning är att han verkligen tar det där man gärna lägger på sidan. Som sist när vi red fokuserade vi på mig och hur viktigt det är att göra tex volten likadan varje varv. Vad man tjänar på det.

På söndag blir det tävling igen dock inte med min egen häst utan med Ararat i Matfors. Så nu håller vi tummarna för fin väder..

Idag får Qu gå i paddan, fortsätta med övergångarna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback