Tävling på hemma plan..

Tävlingen igår var inte den bästa starten vi gjort men jag vill ändå inte säga att jag är missnöjd.. Qu gör otroligt bra ifrån sig men får inte glömma bort att han bara är 8 år och är inne på sin 2a tävlings säsong..

Jag följer min tränare
Louise Crafoord-Hofmann´s blogg och där skrev hon för ett tag sedan att man ska vända på det negativa och se det possitiva därför vill jag vända på ritten igår och säga att, jag fick iaf känna på hur han känns när han blir spänd och att vi faktiskt på två möjliga starter kvalificerade oss till att starta Msv A.

Samman fattning av ritten då.
Han känder rätt okej på framridningen red fram hemma först sen tog vi övergångar på plats. Kommer in på banan han känns fin och sen blev han lite spänd och ännu lite mer spänd och sen gick det bara fortare och fortare.
Det som fallar i poängen är skolorna där han inte riktigt orkar bära sig ännu men det blir iaf bättre för varje tävling..
Ritten resulterade i 63,48 % och en 4e placering.

Nu fortsätter vi träna vidare nästa tävling blir meeting i Umeå nästa helg..

Kommentarer
Postat av: E-M

Ludde is good for you!

Klart bra inställning !

2011-05-16 @ 12:55:55
Postat av: Matilda Holmström

SV: Japp, stor fux :)

Postat av: Emma

Grattis till en fin 4e placering! :)

Följde din poäng på Equipe, spännande vare!:)

2011-05-17 @ 07:33:37
URL: http://dressyremma.blogg.se/
Postat av: Matilda Holmström

SV: Tack :) Ja, vi ska rida JSM. Fick ett kval på över 70% så jag är nog ganska säker på att komma med också. Ska bli urkul :D

2011-05-17 @ 11:42:20
URL: http://twolivesonepassion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback