Svar på varför Qu ser ut som han gör i pälsen.

Svar till "Carro";
Varför ser han ut så? Är han inte snäll att klippa?

Anledningen till att han ser ut sådär är att han inte alls vill bli klippt.
Quattro är en väldigt bestämt herre som gärna berättar att man behandlar honom fel. Dock tycker han att så enkla saker som att klippa manen med en sax eller spraya pälsglans på fel ställen också är felbehandlingar.

Det går att klippa där han inte har veck eller kanter men man MÅSTE vara på sin vakt för han stäppar runt och exploderar med sparkar titt som tätt.
Har provat droga honom men det slutade med ett klippdrag på bogen sedan satt hans bakben i mitt lår..

Men vi tränar att klippa honom nu nästan varje dag men det går tyvärr bara en tuss åt gången..

Jag jobbar hela tiden på att vi ska kunna vara överräns om hanteringssysslorna och det har blivit mycket bättre.


Kommentarer
Postat av: Linnea

Svar:

Ja kanske, vilken tid rider du?

Jag kommer se sämst ut om jag får rida med dig :( du är ju sjukt duktig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback