Om kastad.

Nu har uppdateringen svikit igen har blivit placerad på Nacksta vårdcentral denna vecka då de har haft tufft. Vilket har gjort att jag inte hunnit med en uppdatering..

Qu har fortsatt att glänsa. Dock är min höft/ljumske inte till 100% okej ännu, så han har fått gått på lina och bakom tum rätt mycket men de är ju nyttigt det med.

Igår var det Ia träning på kungsnäs.

Vi började med att jobba i galoppen, med övergångar halt-> galopp för att få honom att sätta under sig bättre. Han släpper gärna ut bakbenen i övergångarna nu så jag måste lägga lite krut på att få in dem igen. Sedan gjorde vi lite piruett jobb för att få lite kvickare bakben. Arbets piruetter är bra tycker jag när man inte vänder runt dom utan att man kräver lite mer kvickhet på liten "volt". Vänster varet är enklare än höger. I höger lägger han gärna in bakdelen lite mycket och jag är väll inte direkt snabb på att putta ut den nu när jag har ont i mitt högra ben heller.

När vi kände oss nöjda med övningen gick vi vidare till traven. Traven har utvecklats mycket under vintern. Nu har jag fler växlar att lägga i men dock blir den lite mer ostadig nu istället men det kommer förhoppningsvis bli bättre när han blir starkare där med. I traven jobbade vi på diagonalsluterna. Vi avslutade med lite tramp jobb. Här är Qus akilles häl, han får liksom inte till tekniken. Det vi strävar efter nu är igentligen bara att få honom att skritta kort men kvickt. För att få honom att inte ha benen över hela manegen.  

Ladie har gått på lina och fått följa med ut på en skritt tur i skogen. Nu i januari här tänkte jag att hon skulle få trappa upp och gå tre dagar i veckan med longering och utridning. Med henne tycker jag att de är viktigast att bara få henne att förstå framåt bjudningen just nu. Att rida på henne är inget problem och styrningen måste vi ju ändå träna på när vi rider ute.

Övriga uppdates  igår var jag upp till Härnösand och hämtade hem en ny stallmedlem. En 17årig nordsvensk som ska stå tillfälligt i stallet. Så nu har vi fullt 7 hästar.

Ska försöka uppdatera dagens träning i morgon vi rider 11,45 idag.


Kommentarer
Postat av: Patricia

hahaha guuud så jag känner igen det där kvickhetstänket, utan att det blir för snabbt och halvdana kliv.

Härligt att det gick så bra för er och att du fick en riktigt kick!



mvh// Patricia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback