Nu ska jag blogga igen!!

Nu har jag bestämt mig för att blogga lite igen! Hur många gånger har jag inte sagt de liksom men va tusan jag gör ett nytt försök!

Sedan sist har det hänt en del.

I april fick jag hem Diezel, Marita Lunds lilla pärla. Jag har nu haft honom och tävlat lite grann medans hon har fått barn och kommit igång igen.
Qu var på tävling i Grums och fick sin första placering i St georg samt sin första nationella start.

Maj bestod av träning med Ladie som visades på 3 års testen vilket gick sådär, hon är ingen häst som rör sig särskillt bra utan ryttare så vi är ändå jätte nöjda med poängen.
Diezel och jag lärde känna varann bättre och Qu fortsatte trimma på, samt gjorde en katastrof start uppe i Härnösand. 

Juni tog jag med mig Diezel ut på första tävlingen för att kvala honom till msv b så vi skulle få rida NM i Umeå. För att kvala krävs att man rider två msv C på 62% vilket Diezel klarade galant men över 72% bägge klasserna.
Qu hade hamnat i en besvärlig period efter tävlingen i Härnösand men gick sina klassen Msv A och St georg på över 60% iaf så de får väll jag vara sådär halv nöjd med.
Sista helgen i juni åkte jag med både Qu och Diezel till Umeå för norrlandsmästerskapen. Diezel hade en riktigt fin helg med en 2a och en 3e plats samt segrade Norrlandsmästerskapet för seniorer vilket var skit roligt. Qu fortsatte att vara nervig och orolig men gick fint ändå med ritter på mellan 60 och 64%

juli då var vi med Qu till Örebro. Första dagen forsatte som vanligt nervös och orolig Qu men skrapade ändå ihop dryga 61% fick en 9a på en ryggning vilket lite skojsamt kunde skrattas åt att han fick bättre bakåt än framåt.. Dag två bestämde jag med Ia över telefon att inte rida fram ordentligt utan bara jobba utan att behöva ta en paus så att han inte skulle hinna ladda upp inför att vi skulle in på banan. Den taktiken fungerade rätt bra faktiskt över 63% och vi klev ett stort steg i rätt riktning. Nu har Qu och D fått lite semester med vila och uteritter tills igår när Ia var tillbaka fast denna gång i Gnarp.

Är jätte nöjd med hästarna från igår Qu och jag har hittat många nya knappar vilket förhoppningsvis har med oroligheten på tävlingarna att göra. Igår satte han 4 ETTOR i LUNGT tempo! De ni som sett honom i galopparbete förr kan man ha svårt att tro..

Nu blev det ett långt inlägg och jag vet igentligen inte om jag skrivit någort vettigt så ni förstod men..

Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback