Svar på kommentar..

Fick en kommentar härom dagen som jag tänkte ge svar på..
 
Tyvärr så var avsändaren anonym men jag tänkte att jag svarar ändå.

Blir det inte dyrt att träna fyra dagar i veckan?

Jo visst blir det dyrt att träna så mycket. Jag tränar totalt 9-10 träningar i månaden för instruktör under vinter halvåret och 7-8 pass i månaden när det är tävling kanske till och med mindre än så.

Visst blir det dyrt, men jag har valt att lägga upp min träning med Quattro så att jag kan rida för många olika tränare och då valt de jag tycker fungerar bra i för min stil och mitt upplägg som inte är jätte dyra..I och med de valet har jag istället fått prioriterat bort mycket annat som utekvällar, kläder, snygg utrustning m.m. Många med mig som vet att sporten är väldigt dyr kan ju de där med att prioritera antar jag.

Hade jag istället valt en dyrare tränare med samma stil och filosofi hade jag kanske bara kunna halvera träning tillfällerna. Men jag känner att jag behöver mycket hjälp från backen och fram för allt från många olika ögon.

I år har jag dessutom fått ett mycket att bra sponsor avtal som gör att jag har mycket förmåner för att kunna lägga så många timmar på träning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback