Total krach!

Tävlingen i Örebro är jag jätte nöjd med förrutom resultatet av sista dagen..
 
Fredagens start var helt okej, han var lite spänd men gick att rida. Vi fick lite små "hack" lite här och där men i de stora hela var det bra. Vi slutade 11 av 24 starter på 63,643%.
Lördagen var mer stadig och jag satte lite mer tryck i honom. Tyvärr blev han lite tjafsig i munnen men jag tycker själv att jag löste de rätt bra. Vi blev då 5a och placerade av 25 starter. Dommarna var lite oense och jag fick lite ojämna siffror. Hade 63,42, 68,95 och 65,26. Det ledde iaf till 65,878% de hade mig som 14, 2 och 5a. lite för ojämt kan jag tycka men samtidigt förstår jag att han kan vara svårt att dömma för bitvis går han väldigt ojämnt.
Sista dagen skulle vi rida Int 1 igen andra starten för oss någonsin. Han känndes verkligen jätte fin på framridningen tills att han tog ett svedsteg och snubblade till. Totalt blockhalt och kunde knappt stå på benet. Vilken besvikelse det blev men de var så synd om honom. Nu har han fått vila sedan dess och det ser mycket bättre ut men när jag i lördags nu skulle prova rida lite lätt tyckte jag att han var snubblig och nickade till lite grann så jag red hem igen och har nu bokat tid på kliniken. Så på onsdag morgon ska vi kolla honom ordentligt så det inte är något allvarligt själv tror jag att det är en vrickning men man vet aldrig.
 
Ladie har istället fått jobba lite. Hon ska i morgon få vara med på sin första hoppträning för Maggan. Ska bli spännande sen får hon åka på bete till Madde med Teculia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback