Gårdagens plus på Quattro rasade snabbt..

Gårdagens plus på Quattro rasade snabbt då han i morse tyckte att jag störde hans rutiner. Resultatet blev en söndersparkad planka i väggen, jag säger bara SUCK!!
 
Idag har jag landat från den fantastiska dagen igår och jag tänkte berätta lite närmare om ritten.
Framridningen började jätte bra och jag kände att framridningen skulle bli något för lång så jag bestämde mig för att pausa honom MEN de skulle jag inte gjort. Han blev då spänd och jag fick börja om.. Red väldigt mycke övergångar och tempoväxlingar för att få honom lyhörd.
Sen inne på banan fick jag spänningen tillbaka men jag försökte bara få honom lugn och samlad och att själv inte stressa upp mig. Visst kunde allt inne på banan bli bättre och mer av spänt men vi lyckades ändå få en jämn uppvisning och ingen jätte stor miss.
När jag kom ut från banan hade jag inte alls någon jätte bra känsla kände mig först missnöjd eftersom han hade blivit så spänd och "stram" men när poängen kom förstod jag att känslan var värre än uttrycket.
 
Nu laddar vi om inför Msv A1 på onsdag, en kvälls tävling på grannklubben Sundsvalls fältrittklubb.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback