Min första häst!

Hittade rätt på ett gammalt papper där jag skrivit ner rubriker jag fått tips att skriva om så jag börjar med Min förta häst!
 
När jag började rida och tävla som privat ryttare var jag fodervärd därför väljer jag istället att skriva om den som jag ägde först.
 
Double (SWB) var född 2001 e. Labrador 588 ue. Falstaff 474.
Dagen jag fyllde 15 år den 10 november 2005 köpte Marita och Ia två hästar den ena hette Ravena och den andra Double. Double lämnades av i Edsbyn och Ravena hos Marita i Sundsvall. Jag minns den där dagen så väl, jag sov över hos Marita för att Ravena skulle komma till henne kl 5 på morgonen. Efter några veckors inridning skulle Marita åka ner och kolla på Double hos Ia och tyckte jag och mamma skulle åka med ner och titta på honom.
Vi åkte tillsammans ner kanske i januari någonting och jag fick provrida, redan där var det klart att jag skulle ha honom!
Men fler spekulanter gjorde att vi inte kunde köpa honom ekonomiskt och min dröm krossades.. Tur i oturen såg de på besiktningen att han hade lösa benbitar i båda bakknäna och jag fick då ta ha om honom under konvalisens tiden februari till november.
Under den perioden han jag tävla honom två gånger och lära mig otroligt mycket.
När han äntligen blev friskförklarad i början på november blev han min men efter bara två veckor blev han akut sjuk och vi fick ta bort honom samma natt på väg till djursjukhuset.
Det var den värsta dagen i mitt liv och jag hoppas att ingen ska behöva vara med om en sån kväll.
 
         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback