Adelinde Clinic..

Är så stolt över min duktiga Qu efter helgens Adelinde träning..

Dag 1:
Jag var så sjukt nervös över att träningarna inte hölls på svenska utan engeksla, jag är nämnligen värdelös på engeksla.
Men det gick bra var lite på villo vägar någongång men fick som tur va hjälp med översättningen när jag inte förstod.
Vi fick göra speedcontroll, Qu är ju rätt bra på att springa fort så för oss var inte de så stort problem. Sen var det böjning och ställning. Bending and Flexing. Där kom min och Qus problem fram, nämnligen ställningen till höger.. Alla rörelser när jag måste ha högerställningen blir sämre än till vänster så där har vi verkligen något att jobba på.
Samt att vi hela tiden fick jobba på att när man tar tillbaka honom att han inte kommer upp i passage utan lite mer quickstep tanke, ponnytravs tanke.. I galoppen fick vi ställa igenom i nacken och tänka lite bakdelen in för att komma in i piruett tanke. En sån känsla man får till när man ligger på volten och kan tänka framåt istället för att bromsa kvar honom när man ska göra en piruett.

Dag 2,
Var jag mindre nervös vi fick göra lite mer grejer men ingen galopp. Vi travade hela passet och tog igenom ställningen i höger med öppna. Samt att jag fick lägga in volter när det börja rinna iväg så att det var jag och inte Qu som bestämde hur lång öppnan skulle vara. Vi fick göra samma arbete med diagonalslutorna men istället för volterna skulle vi rida rakt fram.

Bara för att Qu skötte sig så bra köpte jag ett nytt kandar och ett schabrak från Schockemöhle åt honom.

 

Shabraket får vi dock vänta på eftersom de var en beställnings vara.. Men kandaret var han jätte fin i..

Kommer bjuda på filmer här i veckan när jag får lite tid över..
Håll även utkik på Equipe efter bilder :)


Kommentarer
Postat av: Yvonne P

Åh vad kul o få se film! :D

2011-06-28 @ 21:18:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback