Träningshelg på Bergåkra gård..

I lördags morse rullade jag och Quattro ner mot Bergåkra gård för två träningsdagar med Ia gänget.
Två dagar med bra träning, ridning och mat.
 
 
Jag red kl 13 på lördagen. Vi startade med galoppkvalité jobbet som vi påbörjat i veckan när Ia var på SRK.
De är redan nu mycket bättre med galoppen och jag håller bättre samma språngstorlek som varit mitt problem framför allt i höger varvet.
Sedan gjorde vi lite av piaff och passage jobbet som även de blir bättre och bättre även om det är LÅÅNGT kvar till bra.
När vi tänkte avrunda passet med galoppsax arbete tände mr Q till och de bara smattrade i bakbenen så vi fick nöja oss utan att vara helt nöjda med det.
 
Kvällen sedan bjöd på god mat, vin, champang och modevisning..
Vi kom överrens på sommarens läger att vi som slagit personbästa skulle bjuda på champang vid nästa läger så vi var många som hade flaskor med oss denna gång men vi nöjde oss med en flaska så vi har till innestående..
 
Modevisningen står Lina Smålänning för på dessa läger, Ryttarstugan har i regel alltid med sig massvis med snygga kläder och viss häst utrustning till lägret..
 
Söndagen träning sen var jag först ut. Qu hade nog sovit gott för han var så duktig..
Vi började med saxen så han inte skulle hinna bli för het, den vart bra direkt. Sedan gjode vi några serier, först taggade han till men jag lyckades få honom samlad igen. Vi avslutade istället med piaff och passagen. Som även den var lite bättre idag.
Nu ska han få smälta denna hårdträning några dagar med softjobb..
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland

Lät som att du haft en härlig helg! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback