Isabelle Serrander

Jag börjar om idag med att presentera mig själv och vem jag är.
 
Jag heter alltså Isabelle Serrander och är 22år. Jag bor i Timrå några mil norr om Sundsvall på en liten gård tillsammans med min sambo Björn, våra djur och Björns två barn.
 
Mitt liv består till stor del av hästarna. Som jag tränar och tävlar.
 
Min meritlista är inte så lång men jag drar den ändå.
 
2002 startade jag min karriär som dressyrryttare på en lånad C-ponny vi tävlade tillsammans upp till Lätt A.
2003 såldes Felix som han hette och jag gick tillbaka till ridskolan men insåg att kariärren som lektionsryttare var förbi. Då fick jag istället låna en liten storhäst, Scott. Med honom red jag också lätt A men om jag minns rätt de då motsvarande Msv C samt tog en bronsmedalj på Norrlandsmästerskapen för young riders.
Under perioden jag hade Scott fick jag erbjudandet att låna en lite större och mer välutbildad häst, Armona som tog mig upp till Msv A med ett junior SM, DM guld och silver på norrlandsmästerslapen.
2006 när tiden med Armona började närma sig sitt slut insåg vi att de var dags för mig att skaffa min första egna häst, Double.
Tyvärr blev tiden med Double alldeles för kort och vi fick avliva honom samma år när han blev akut sjuk en kväll i november.
Efter Double köpte vi en ny häst, Wild art of GG som även han tyvärr fick avsluta sin tid på jorden alldeles för tidigt.
Där hamnade jag i en väldig svacka själv när vi på mindre än 6 månader fick ta de tunga beslutet att ta bort två hästar men efter lite efter tanke bestämde vi oss för att leta häst igen och jag hittade Martina hästen som passade mig som handen i hansken. Vi red tillsammans finalen i juniorrundan på Strömsholm 2008, Junior SM 2008, Lag SM seniorer 2008, Guld DM, Silver NM och massvis med plaseringar till ST Georg. När jag blev 18 och skulle fortsätta utveckla min ridning bestämde vi att sälja Martina och köpa en ny häst och de var då Quattro blev min.
 
Jag kommer i senare inlägg presentera hästarna lite mer.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback