Lars är en pärla...

Idag har jag varit med Lasse till Solvalla för besiktning. Allt gick super och Lasse lydde mig så bra inte lett att åka ensam men en häst man bara lärt känna från ryggen.

Quattro därimot var inte lika duktig, han var allt annat än lydig idag men den tjurigaste av oss vann och jag fick honom riktigt fin i galoppen. Känns toppen att det besvärliga har vänt och att det går uppåt på vår skala igen.
Vi har också anmält oss till vår första tävling för iår i Vällingby 5e april så vi får hålla tummarna för att vi inte blir bortlottade.

Jag och Sissel bestämde oss idag för att åka till pizzerian och köpa pasta till middag. När vi sitter där och väntar på maten frågar ägaren om jag och Sissel vill göra honom en tjänst. Vilket innebar att vi någon dag ska rida bort till pizzerian för att knäppa kort på hästarna som om vi skulle rida dit för att hämta pizzan. Kortet skulle sedan sitta på resturangens meny, ni vet de där flygbladet med alla pizzorna man kan ta hem.
Gissa om jag och Sissel började skratta. hihi..
Det var även två små gossar där som hade GÅTT från Stenhamra vilket är kanske 5 km, de hade nämnligen rymt ifrån fritids.
Riktiga bus ungar.

I morgon åker jag hem för att göra klar min hästskötarexamen har tappsko kompitensen kvar nu.

Nu blir det Andra avenyn för min del sedan sängen.


Kram Issa!!

Kommentarer
Postat av: Elinore

hahaha men gud vad roligt!! :D älskar deras pizzor :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback