Tävling i Falun!

Åh vad jag är bra på att uppdatera..

Iaf har vi i helgen varit i Falun på jätte fina tävlingar!
I lördags gick Qu och Diezel Msv B4. Vilket Qu igentligen inte skall göra men vi kom på den trodde vi briljanta idén att Qu skulle gå ner i klasserna när han varit så osäker på tävling för att slippa ha press på sig men oj så fel vi hade..
I Msv B hade han ju all tid i värden på sig att göra allt annat än att fokusera på uppgiften och blev väldigt orolig i munnen. 59% lyckades han prestera.. Kan berätta för er att jag var berädd att lägga ner.. Men som tur är har jag en fantastisk tränare som åkte nästan 20 mil för att hjälpa mig med honom och för att se vad han gör. Så till söndagen när vi skulle rida sa Ia åt mig att nu tar du tygeln och släpper den inte förrän du har hälsat sista gången på dommarna och så gjorde jag!
Med några missar pga av eftergiften red vi på lite mer än 63% och tog en 4e plats. Så nu vet jag att jag måste lägga upp framridningen lite annorlunda än jag gjort förr.

Diezel är ju en pärla han iaf. På lördagen var han jätte fin både på framridningen och inne på banan men när vi skulle rida vred vädergudarna på kran och regnet fullkomligt öste ner på oss vilket gjorde att tyglarna var SNOR hala och jag inte riktigt klarade av att rida upp D ordentligt men jag tycker samtidigt att dommaren var väldigt snål med poängen för han hade igentligen bara en enda miss! 61%
Söndagen var han riktigt fin på framridningen och det känndes verkligen jätte bra men inne på banan sen tappade jag honom i traven och jag fick liksom inte till det riktigt men galoppen var nog den bästa någonsin jag har gjort på honom. 62,60% blev det vilket ändå var bra när han blev lite låg i fromen i traven.

Nu har Diezel fått åka hem till mamma Marita igen vilket är skit tråkigt för mig men jag förstår att Marita vill börja rida sin gentleman igen :)


Kommentarer
Postat av: Mia

Har du sett att det finns bild på dig på http://fridahallgren.se ? :D

2012-08-02 @ 10:08:17
URL: http://mwdressage.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback