Beställt nya stövlar!

Förra torsdagen beställde jag nya stövlar.. Det behövdes verkligen!! Sist nu hade jag Cavallos Piaff Plus och ville igentligen ha dem igen men när jag var borta på Grafströms och skulle mäta insåg jag att jag inte är formad för stövlar eftersom att jag har så långa ben.

Alltså, när man mått beställer vill de att vaden ska vara minst 1 cm bredare än runt knät. men så ser då inte mina ben ut iaf så med Piaff stöveln får jag gubb ben. Därför hittade vi Grand prixen den är mer figursydd vilket då inte syns att jag har den lite stor i vaden. Nu är det ju inte så att den är flera cm för stor men alla som har ett par dressyr stövlar vet ju hur tajta man vill att de ska sitta..

Så nu är det bara att vänta på dem mellan 6-8 veckor kommer det att ta..


Kommentarer
Postat av: Stina

Känner igen det där! Jag är bredare runt knät än vaden, eller lika bred. så mina är lite stora där nere men går precis att dra upp dragkedjan på dom. Har Grand prixen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback