Årets första nationella start..

 
Årets första nationella start för oss ägde rum på Segersta förra helgen.
Tävlingarna var på Sigtunas anläggning jätte fin och vi bodde där i ett hus som såg ut att vara typ 100 år gammalt men byggt bara för tre år sedan jätte häftigt!
Själva prestationen kan jag absolut inte klaga på. Vi red tre klassen två på lördagen och en på söndagen. Lena från hemma klubben var också där och hjälpte mig vilket jag verkligen är jätte glad för!
 
Första klassen var ett junior program som motsvarar msv B. Planen var att han skulle gå lugnt och inte stressa uppsig inne på banan och den planen höll verkligen procentren slutade på 67,05. Jag vilket jag verkligen inte tyckte var en kanon ritt men jämfört med tidigare starter både i höstas och början på detta år var den skit bra!! Det resulterade i en 3e placering och vår första nationella placering.
 
Nästa klass var S:t Geordes vi ville ha samma plan där hade dock lite missar men vad gör väll det? Procenten landade på 63,64 bra för att ha missar och "mesig" häst.
 
Dag två samma upp lägg i programmet för unga ryttare procenten 63,98. Han kändes väldigt lugn och avspänd. 
 
 
Nu blev det samma bild som igår men de var den rosetten han fick och vilka priser! 1000kr i premie, ljuslyckta från Hemtex, 300 kr presentkort på Hemtex och en ridlektion på Segersta. De kan jag inte påstå är dåliga priser direkt!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback