Två dagars Ia träning..

Måndag, tisdag här har Ia vart på besök för ytterligare två träningsdagar.
Igår jobbade vi med galoppen och lite programdelar för att förbättra korrektheten.. Jag har problemet lite grann att jag hamnar i panik så fort jag ska rida ett program och slutar rida nogrannt å i ställe bara fokuserar på att föra allt på rätt plats utan kvalitet. Så de ska vara borta till nästa år har jag bestämt.. Iallafall försöka med det.
 
Idag la vi jobb på passage och piaff.. Piaffen gör mig bara gråhårig men han blir bättre och bättre men de tar tid.
 
Nu väntas lite jullov för att han ska få smälta den intensiva träningen lite över jul och nyår med lite uteträning..
 
Ladie har också tränat men bara igår kväll.. Hon fick igår börja träna på enkla byten vilket va lite klutigt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback