Vilken häst!!

Quattro fick vila både måndag och tisdag, tanken från början var bara måndag men eftersom hans lillasyster hittat på äventyr hann jag helt enkelt inte med någon ridning..
 
I tisdags hade Ladie och stallets lilla maskot Gunne tagit sig ur hagen på dagen medans jag var på jobbet. Lyckligt vis kom en av stalltjejerna på dem medans de stog och mumsade i sig av de andras lunch påsar så de hade inte kommit så lågnt.
 
Detta resulterade i att jag hela kvällen fick stå och laga hagen och ridningen uteblev för båda hästarna eftersom jag passade på att göra andra måste göras grejer istallet när jag ändå var på G.
Igår fick gick jag och Qu bort till ridhuset för ett lösgörande pass. Vilken häst jag har.. Fortsatte med helgens tanke om att få honom lydigare för sätet och vips så var mycket inte allt mycket bättre än när jag måste parera med handen..
 
Ladie var ute i skogen med bästa Emilia.. Har sådan tur att jag har Emilia!!
 
Idag blir det återigen vila tyvärr men torsdagar är den igentliga vilodagen då jag får hjälp av min "bonus dotter" och kan ägna mig åt praktiska saker hemma och med mitt sido projet från jobbet..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback