Vilken upplevelse!

Tänkte att jag kommer tillbaka här på bloggen ändå.
 
De två veckorna jag varit frånvarande här har varit ganska hädelserika för oss på häst fronten.
Vecka 14 var Ia här och drillade oss tis och onsdag, tyvärr tappade Quattro en sko natten till Ondsdagen så han fick en ofrivillig vila den dagen men Diezel kunde jag ju ändå rida på.
Torsdag och fredagen var jag med Quattro till Östersund på Frösö hästgård och tränade för Bo Jenå.
 
Helgen där var lugn.
 
Sen på ondsag morgonen packade jag och Quattro oss neröver Edsbyn för ett litet träningsläger.
På förmiddagen fick vi hjälp utav Ia och eftermiddagen trampade Ubbe Nordström Quattro för hand. Fick lite tips av Ubbe som vi ska jobba vidare med hemma. Bland annat att om man lägger på pisken på benet ska han lyfta sig ifrån och inte emot.
 
På torsdagen hade vi en riktig soft hästdag, fick först se Ia rida en stund på Quattro för att hon skulle få känna hur han känns att rida på nu sedan fick jag själv hoppa upp och prova lite. Det var jätte nyttigt för både mig och Quattro. Det är också jätte viktigt att från sidan kunna se sin egen häst bli riden, jag såg mycket som jag annars inte tänker på.
Resten av dagen där hann jag rida tre andra hästar bland annat Quattro och Ladies lillebror Prins Lill-Lingh F (SWB). som är till salu!
 
På fredagen körde vi ett morgon pass innan vi packade in i transporten för att rulla vidare till Sigtuna för två tävlingsdagar..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback