Två dagars IA träning!

Så va denna veckas Ia träning över.. Igår jobbade vi mycket med piaffen jag är faktiskt själv rätt nöjd med den de är låångt ifrån piaff men de blir hela tiden lite bättre och bättre och nu kan jag själv få till några korta tramp utan att jaga honom dit.
Men som sagt de är inte piaff vi pratar om i Quattros fall de är nått liknande ;)
 
Idag red vi igenom Georgn. Travprogrammet var bra och skritten okej fick finslipa lite på skritten för att höja den ett snäpp till så får vi se hur länge den metoden fungerar. Galopp programet är igentligen inte dåligt å vi gör inga fel men de blir som om jag får panik å stressar igenom den delen de måste bort! Sen är de piruetterna som vi måste hitta en nivå till på eller de är väl rättare sagt jag som måste hitta en teknik som passar just nu.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback