Upplägg veckan innan träning..

Fick rubrik tips av Fia som löd som ovan, tänkte därför berätta om hur jag gör..
 
Jag lägger alltid upp min ridning med att jag rider tre dagar vilar/skrittar en dag sen rider jag tre igen.
Då startar jag alltid med ett lugnare, lösgörande pass dag ett sen trappar jag upp och rider rätt hårt dag 3 för att han sedan ska kunna återhämta sig dag 4.
När jag då rider tre dagar är det inte alltid ridhuset inräknat.
Någon vecka kan jag tömköra dag 1, rida medel hårt dag 2 å rida på med lite mer samling dag 3 alt.
Dag 1 ute i naturen med sidvärts, ridhus dag 2, galoppträning med klättring dag 3. De blir lite olika men jag försöker variera mig hela tiden och minst en dag i veckan låta honom slippa de fula trä väggarna som ridhuset erbjuder.
 
Så nu inför Umeå har jag laddat redan två veckor i förväg.
Förra söndagen red jag ett lättare pass i ridhuset.
Måndag Ia träning
Tisdag Ia träning
Onsdag VILA
Torsdag Joggade vi lite lätt ute.
Fredag Ridhuset
Lördag blev det vila igen pga olika anledningar men det blev också bra för rester av planeringen.
Söndag (Idag) Red vi program i ridhuset.
Måndag Ridhuset, finslipa på lyhördheten å lite små tekniker.
Tisdag försöka rida igenom delar ur programmen.
Onsdag Vila/skritta
Torsdag ett mjukpass.
Fredag stämma av de sista inför resan
Lördag och Söndag TÄVLA
Detta kanske blev lite löddigt och anledningen till att det blir fyra dagar med tävlingen är att han lätt blir ofokuserad när han fått vila vilket är onödigt att känna en stress över inför dagen innan när man vill känna sig väl förberedd.
 
Hoppas ni förstod hur jag tänker annars får ni fråga mer.
 

Kommentarer
Postat av: Fia

Men issa! Veckan innan tävling är det väl ;) ;)

Svar: Nu har du fått ett nytt inlägg ;)
Isabelle

2014-02-23 @ 22:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback