Vad andvänder ni för strö i era stall?..

Vad andvänder ni för strö i era stall?
Vill kolla lite med er andra vad ni använder för stallströ, för/nackdelar m.m
 
Jag själv använder Stallpellets och de kan vara bland det bästa val jag har gjort.
 
Dels blir det mycket billigare med Stallpellets både i inköpspris men också kring omkostnaderna för handeringen av gödslet.
Jag har i perioder problem med värk i leder vilker gör att jag har svårt att lyfta bland annat, efter att ha använt pellets nu i snart ett år har jag märkt väldigt stor skillnad på den värken och jag märker det väldigt tydligt när jag måste mocka i kutterspån vad otroligt tugnt det är i jämförelse.
 
Nackdelen med Stallpellets har jag igentligen bara märkt av en enda men de är iof inte deras fel tycker jag. Men de är iaf att vintertid när jag bara har kallvatten i stallet får jag vänta så länge innan pelletsen sväller men de är ju som jag sa tidigare inte deras fel utan mitt eget som snålat in på kallvatten.
 
Men som sagt vad använder ni och vad gör att ni gillar just det strömedlet?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback